Minőségmenedzsment
8D Riport
A képzés célja:
Az autóiparban elterjedt és a vevők által sokszor megkövetelt 8D problémamegoldó módszer alkalmazásának készségszintű elsajátítása. A képzés során elsajátított tudás és kompetencia segítségével a munkavállaló képes lesz a 8D problémamegoldó módszert és az azt támogató technikákat alkalmazni a vevői és szállítói reklamációk kezelésére vonatkozóan.
Minden munkavállaló aki vevői és beszállítói reklamációval foglalkozik; munkája során hatással lehet/van az előállítandó termék minőségére; meghatározó szerepet tölt be a meghibásodás körülményeire vonatkozó adatok összegyűjtésében; készségeit, tudását fejleszteni szeretné.
PDCA fogalma, bemutatása / 8D lépései
D0: A hiba jelenség meghatározása és sürgős válasz lepése
D1: Team alapítás
D2: A probléma megfogalmazása
D3: Közbenső javító intézkedés bevezetése
D4: A kiváltó ok meghatározása
D5: A végleges javító intézkedések meghatározása
D6: A végleges javító intézkedések bevezetése
D7: Megelőző intézkedések; az ismetelt előfordulás megelőzése
D8: A csapat erőfeszítésének elismerése
Képzés időtartama: 1 nap