Egyéni eredményesség fejlesztés
Tanulási képességek fokozása felnőtteknek
A képzés célja:
Napjaink gyorsan változó világában, ahol az új ismeretek és készségek soha nem látott ütemben jelennek meg, az élethosszig tartó tanulás fogalma aktuálisabb, mint valaha. Saját magunk képzése, tudásunk és készségeink folyamatos bővítése ma már életkorunktól és karrierutunktól függetlenül bármikor előnyünkre válhat.A felnőttek egész életükön át tanulhatnak, ügyesen legyőzve az életút átmeneti szakaszaiból fakadó nehézségeket, amely átmenetek közvetlen okai és motívumai sok felnőttkori tanulásnak. A felnőttek tanulási stílusai sokfélék: információ kódolási stratégiák, kognitív eljárások, mentális beállítódások, és különböző módokon, időpontokban és célokért tanulnak. Szabály azonban, hogy szeretik tanulási tevékenységeiket valamilyen probléma köré csoportosítani, és szeretik, ha annak értelme van élethelyzeteik számára, és azt akarják, hogy a tanulási eredményeik közvetlenül alkalmazhatók legyenek. A felnőttek múltbeli tapasztalatai befolyásolják jelenbeli tanulásukat, néha támogatóan, néha akadályozva azt. Az eredményes tanulás attól is függ, hogy a felnőtt elégedett-e tanulói énképével (önértékelésével) vagy sem. A felnőttek hajlamosak rá, hogy önirányítottak legyenek a tanulásukban. Az önirányítottság mind empirikusan megfigyelhető vonásként mind olyan kisebb-nagyobb hajlandóságként értelmezhető, amelyet ösztönözni lehet és kel. A tréning egyaránt ajánlott munkatársaknak, HR vezetőknek, képzési- fejlesztési specialistáknak, vezetőknek. A program fókuszánban a felnőttkori tanulás sajátságainak megismerése áll, továbbá olyan kérdéseket járunk körül, mint: Milyen motivátorai és korlátai vannak a felnőttkori tanulásnak? Hogyan működöm, hogyan szeretek tanulni?; Milyen a Kolb profilom? Mi a tanulási preferenciám?; Mire figyeljek, ha már tudom, hogy merre van a konfort zónám? Mi az a tapasztalati tanulás? A program eredményeképpen: mélyül az önismeret, nagy adag tapasztalat a Kolb-kör használatáról; ismeretek a tapasztalati tanulásról; feltárjuk mitől lehet eredményes a felnőttkori tanulás és milyen tényezők befolyásolják az eredményességet.