Egyéni eredményesség fejlesztés
Asszertivitás
A képzés célja:
Az asszertív kommunikáció elengedhetetlen a megfelelő munkahelyi légkör mergteremtéséhez, illetve annak fenntartásához és a hatékony munkavégzéshez. Ha szeretnéd, hogy az asszertivitás ne „csak” egy kommunikációs eszköz legyen a repertoárodban, hanem egy alap attitűd, egy szemléletmód, ami meghatározza a világhoz való viszonyulásodat, akkor itt a helyed. Az tréning célja, hogy a résztvevő őszintén azt tudja és merje mondani, amit valójában gondol, miközben a másik félben semmiféle rossz érzést nem okoz, továbbá, hogy az eltérő viselkedéstípusok feltérképezését követően a résztvevők számos kreatív gyakorlati példán keresztül megismerjék, megtapasztalják és begyakorolják az asszertív hozzáállás és kommunikáció előnyeit, különböző technikáit. Az önérvényesítő viselkedés kiemelt fontosságú a különböző interakciós helyzetek sikeres kimenetelében. A társas interakció, kommunikáció minden munkahely működésének alapját képezi, de ez korántsem jelenti azt, hogy zökkenőmentes lenne. Az asszertivitás olyan tanulható kommunikációs módszer, mely hozzásegít a saját érdekek érvényesítéséhez, úgy, hogy közben figyelembe veszi az interakciós partnert, szimpátiát nyer, kapcsolatot termet és információhoz jut. Az asszertív kommunikáció lényege, hogy az ember képes őszintén és magabiztosan kifejezni magát, képviselni a saját érdekeit és álláspontját, ugyanakkor szem előtt tartja a beszélgetőtársa érzéseit és szükségleteit is. A tréning ajánlott pozíciótól függetlenül mindazoknak, akik munkahelyükön szeretnék érdekeiket erőszakmentes kommunikációval érvényesíteni, megfelelő munkahelyi légkört teremteni, akiknek fontos a konstruktív kommunikáció, az önérvényesítő magatartást életstílussá tenni, továbbá az asszerivitás önbecsülést növelő hatása által, emelni a pszichológiai biztonság érzetüket. Segít a szervezetben egy olyan légkört kialakítani, ahol a munkatársak saját gondolataikat és érzéseiket őszintén és önazonosan kifejezhetik, miközben tiszteletben tartják a másik érzéseit és igényeit. Valódi figyelemmel fordulnak egymás felé, és bízhatnak munkatársaik és vezetőjük empátiájában, konstruktív konfliktuskezelésében. A tréning várható eredményei: A résztvevők kommunikációs készsége javul, önismerete mélyül; Könnyebben kifejezik magukat, meg tudják értetni a környezetükkel a szándékaikat; Egységessé és erőszakmentessé válik a szervezeten belüli kommunikáció, nő az információáramlás hatékonysága; Az érdekérvényesítés, tüskék nélkül, egymást támogatva valósul meg. Mindez pozitív változásokat eredményez a szervezeti kultúrában, és jó hatással van a munkahelyi hangulatra és a teljesítményre egyaránt, a munkavállalói elkötelezettség erősödik; Támogató, jól együttműködő csapat jön létre. A szerzett tapasztalatokat közvetlenül képesek felhasználni a mindennapi munkában, ezáltal a kommunikációs helyzetekben tudatosabban vannak jelen, valamint a nehéz helyzeteket (konfliktusos szituációkat) is képesek lesznek asszertív módon kezelni, ami önbecsülésüket, önbizalmukat erősíti.