A 3 éves aktív és sikeres tevékenység után, 2020-ban, a koronavírus megjelenését követően partnereinknél egyre nagyobb számban jelentkezett igény LEAN és KAIZEN módszereket alkalmazó szolgáltatásokra, illetve speciális folyamatok fejlesztésére, tanácsadásra.
Ennek hatására kibővítettük szolgáltatási palettánkat. Természetesen olyan LEAN szakemberek, tanácsadók kerülhettek a kötelékünkbe, akik megfelelő elméleti és gyakorlati tapasztalattal rendelkeztek LEAN, KAIZEN, SIX-SIGMA területeken.
Segíthetünk ügyfeleinknek a „GEMBA” elsajátításában, és különböző folyamatos fejlesztési képességeket realizálhatunk az egész szervezetben.
Biztosítani tudjuk:
- A „LEAN szemlélet” és az ehhez szükséges kompetenciákat, illetve ezek fejlesztését a vállalat teljes dolgozói réteg számára, TWI módszerek kiépítésével, vagy e-learning rendszer bevezetésével is,
- Normaidők szabatos meghatározása, normaidőmérési keretrendszerek bevezetésével,
- Javaslati rendszer (IDEA BOX) és a folyamatos fejlesztés struktúrájának kidolgozását, bevezetését,
- LEAN stratégia alkotásának, megvalósításának, valamint a vállalati kultúra LEAN szemléletű átalakulásának támogatását
- Egyedi problémák esetén LEAN Problémamegoldó WORKSHOP szervezését és lebonyolítását,
- Folyamatok LEAN központú auditálását, értékelését és fejlesztési potenciálok feltárását,
- Standard munkafolyamatok tervezését és implementálását,
- Munkahelyek, gyártócellák és gyártósorok LEAN alapú (veszteségmentes) tervezését,
- Termeléstervezés LEAN alapú fejlesztését, és igény esetén szoftveres támogatását,
ISMERŐSEK AZ ALÁBBI PROBLÉMÁK?
A BEVÉTEL az elmúlt évben (is) kiesett?
Magas a FLUKTUÁCIÓ?
Nem megfelelő a termelési HATÉKONYSÁG?
Alacsony a gépek RENDELKEZÉSRE ÁLLÁSA?
Ismétlődnek a MINŐSÉGI PROBLÉMÁK?
Esetleg emelkedik a SELEJTSZÁZALÉK?
Magasak a MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGEK?
Egyre több az ELÉGEDETLEN ÜGYFÉL?
Nincsenek definiálva egyértelmű CÉLOK?
Nem definiáltak és nem ismertek a DÖNTÉSI HATÁSKÖRÖK?
A szervezet nem használja a PROJEKTMENEDZSMENT ELŐÍRÁSOKAT?
A FOLYAMATOS FEJLESZTÉSI projektek el sem indultak?
LEAN: BEZETÉS VAGY TÁMOGATÁS
Segítünk a LEAN alapmódszerek bevezetésében, de vállaljuk egy már bevezetett, jelenleg nem hatékony LEAN-szemlélet módszeres fejlesztését is, de esetleges váltását is.
LEAN szakembereink által, igény esetén
- Felmérjük a meglévő folyamatokat, és azonosítják a lehetséges fejlesztéseket,
- Javaslatokat teszünk a fejlesztések bevezetésére, LEAN támogató módszerek alkalmazásával, hogy a veszteségeket kiküszöböljük,
- A PDCA-ciklus folyamatos alkalmazásával nyomon követik a fejlesztéseket, és mérik a bevezetett intézkedések hatékonyságát,
- Biztosítjuk a legfontosabb lépést, azaz a célokat és az eredményeket mérhetővé tesszük,
- Garantáljuk ezeken túl azt is, hogy a közösen megállapított célok eléréséhez vezető legrövidebb utat megtaláljuk,
- Leszabályozzuk – Work Shop keretén belül közösen – a folyamatokat, az eredmények fenntarthatósága érdekében – a rendszeres jelenlétünk nélkül is
A LEAN legfontosabb elemei a STABILITÁS, KIEGYENSÚLYOZOTTSÁG, valamint a veszteségek és átállási idők minimalizálása. A logisztika és készletgazdálkodás optimalizálása, az átfutási idők csökkentése ezeken fog alapulni.
Szolgáltatásaink során a következő LEAN, vagy LEAN támogató módszereket alkalmazzuk:
- LEAN kultúra váltási és LEAN bevezetési stratégia
- 5S, TPM, gyors átállás / SMED
- OEE Fejlesztési WS
- Vizuális menedzsment – online „Line Monitoring” rendszerek
- Standard munka, TWI módszer
- HEIJUNKA
- JUST-IN-TIME: egy darabos áramlás (OPF), kanban és CONWIP
- LEAN belső logisztika, MIZUSUMASHI (vízipók)
- Minőség Fejlesztési Eszközök) (Poka-yoke, JIDOKA, Ishikawa, A3,8D)
- Értékáram feltérképezés és átalakítás (VSM)
- Hoshin-Kanri WS
LEAN szakemberünk, a LEAN Támogatás Projekt során „MENTOR” szerepet vesz fel, és a felmerült problémát közösen, egy strukturált problémamegoldó folyamaton keresztül elemzi, értékeli és fejleszti. Együttműködésünk során a fenntartható siker érdekében felmérjük a változási folyamat kockázatát is.
- Cél – Azaz, milyen üzleti (SQDC) problémát akarunk megoldani, amely a vevő számára is fontos? A biztonságos munkakörnyezethez (Safety), a termék vagy szolgáltatás minőségéhez (Quality), a teljesítési hatékonyságunkhoz (Delivery), valamint a költségekhez (Cost) kapcsolható, a tervezett és a tényleges mérőszámok közötti eltérés.
- Folyamat – Azaz, milyen folyamatot és hogyan kell fejlesztenünk? Melyek azok a folyamatok, amelyek a jelenlegi teljesítményt eredményezik, és mit kell rajtuk fejleszteni ahhoz, hogy elérjük a kívánt állapotot? A dolgozók bevonása kulcsfontosságú!
- Képességek – Azaz, milyen képességeket és hogyan kell fejlesztenünk? Melyek a fejlesztett folyamatban dolgozó munkatársak jelenlegi képességei, és hogyan kell azokat fejlesztenünk ahhoz, hogy a megváltozott folyamatokat képesek legyenek működtetni, sőt, azt még tovább fejleszteni?
- Menedzsmentrendszer és vezetői viselkedés – Azaz, vezetőként milyen példával járunk elöl és milyen (napi, heti, havi…) vezetői rutinjaink vannak, amelyek támogatják az első három pontot és a strukturált problémamegoldást?
- Alapvető szemlélet – Milyen alapvető értékeken, meggyőződéseken alapul az átalakulás? Melyek azok, amelyek támogatják és melyek azok, amelyek hátráltatják a változási folyamatot?
LEAN Támogatási szolgáltatásunk mikrokörnyezetben (egy adott gép vagy cella szintjén), valamint makró környezetben (egy teljes vállalati transzformáció esetén) egyaránt alkalmazható.
A LEAN szemlélet alkalmazása egy változási folyamat
KAIZEN
A KAIZEN japán szó, jelentése: “VÁLTOZTATÁS (KAI) A JÓ (ZEN) IRÁNYÁBA”
“A KAIZEN jobbítást jelent. A munkahelyi alkalmazás során a KAIZEN a javítások mindenki bevonásával történő folytatását jelenti – a menedzsereket és a dolgozókat is beleértve.” – Masaaki Imai
A KAIZEN gondolkodás teljes mértékben áthatja a KAIZEN-nél jobban strukturált LEAN és TPM módszertanokat, hiszen számos KAIZEN módszer épül be a LEAN-be és a TPM-be. Ezen kívül nem szabad elfelejtkezni a sok kis alapeszközről, melyek a kreativitást segítik vagy ellenőrző listaként szolgálnak (pl. ECRS, 4M, 5W1H, PQCDSM).
Sok esetben a vezetők számára kissé idegen a „GEMBA-ELV”. A GEMBA elsődleges fontosságú hely, a munkavégzés, az értékteremtés helyszíne. Az itt végzett munka eredménye biztosítja a szervezet fennmaradását a vevők magas szintű kiszolgálásán keresztül. A vezetők legfontosabb feladatai közé tartozik a GEMBA-n folyó tevékenység maximális mértékű támogatása és a problémamentes működéstől való eltérés esetén a tényekről a helyszínen történő személyes meggyőződés (GENJI GEMBUTSU-ELV).
A KAIZEN a folyamatos, fokozatos fejlesztésről szól, de csak azt tudjuk fejleszteni, amit standardizáltunk és mérhetővé tettünk. A folyamatok fejlesztését és veszteségeik kiküszöbölését a PDCA-ciklus folyamatos alkalmazásával érjük el. A sikeres jobbítás eredményeit azonnal standardizáljuk.
A várható eredmény egy vállalat számára:
- Versenyképesség javulása,
- Piaci részesedés vagy Nyereségesség növekedése,
- Dolgozói elégedettség fejlődése (biztos munkahely).
Amit ajánlunk
Csapatunk képzett és tapasztalt szakértőkből áll, akik már több felkészítési projektet teljesítettek sikeresen.
Szakértőinkkel együttesen olyan felkészítési programot állítottunk össze ami:
- Garanciát biztosít a sikeres tanúsításra
- Folyamatos fejlődést biztosít a vállalat alkalmazottai számára a felkészítés során
- Segít megértenünk a szabvány célját, hogy azt sikeresen alkalmazni is tudjuk a vállalat működtetése során.